27 Kasım 2015 Cuma

dıy dıy yeliz


 Pinterest de cok takılıyorum bu ara,ama röntgenci modunda, orada ne görsem yapasım geliyo :) evde ben genelde boş durmayı sevmem kendime göre işlerim var :)tabi eşim bana kızıyo bölünüyorum bazen  seviyorum napim,değişik yemekler planlamak,taş boyamak,pınterest ten örgü çıkarmak te te te....
Aynı zamanda iş hayatımda var ama beni etkiliyormu?hAAAYIIR


hayatın anlamı üretmek bence sizce?yaptıklarımdan örnekler umarım beğenirsiniz :)       (beğenmek zorunludur)

taş boyuyorum; 







bazeen işleme


bazeen örgü






çiçeklerimi unutmayayım ayrıca çiçek yetiştiriyorum buda bir üretim sonuçta:)















                                 



26 Kasım 2015 Perşembe

ordu yöresi usullu pırasa kayganası

 

  



 

MALZEMELER


  • 1 kg pırasa (ince ve taze)
  • 3 yumurta
  • 1/2 çay bardağı mısır unu
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Dilediğiniz baharat (yakışan)



HAZIRLANIŞI


Pırasaları ayıklayıp, yıkıyoruz ve bir santim kalınlıkta doğruyoruz.
Pırasalarımızı haşlayıp suyunu süzüyoruz. Elimizle fazla suyunu sıkarak bir kaba alıyoruz.
Pırasalarımıza yumurtayı, mısır ununu, küçük küçük koparılmış bayat ekmek içini ve tuzu ilave ederek karıştırıyoruz.
Tereyağını tavada erittikten sonra harcımızı tavaya incecik yayıyoruz. Kısık ateşte kızartıyoruz. Tava kapağı yardımıyla alt üst ediyoruz ve diğer yönünü de kızartıyoruz. Sıcak servis yapıyoruz. (Yanına güzel bir çay iyi gider) Yöresel, pratik, sağlıklı ve çok güzel bir lezzet. Pırasayı sevenlerin denemesini tavsiye ederim.(ben akşam yemeği olarak yaptım )
afiyet olsun..

24 Kasım 2015 Salı

mutlu kafa,sorunsuz yaşam çok basitmiş





:)Yaşam koşullarında imkansız olsa da yapmamız gereken ilk şey yavaşlamak, hayatı biraz yavaş yaşamak,yemek yerken,kahve içerken yaşamdan ve andan zevk almak önemli!

:)Yeniliklere  açık olmak! 

:)Daha önce hayal kurdun olmadı mı? olmayacak anlamına gelmez hayal kurmaktan vazgeçme!ama hayal kırıklığına uğramayı da göze al!

:)Mükemmeli yapmaktan ve mükemmel eş,anne,öğrenci olmaktansa iyi bir eş,anne olmaya gösterin ''İYİ''olmak hata hakkı verir unutmayın!

:)Herşeyin sende olduğu hissini yaşa,bol bol gülümse,sev kendini farkında ol yaşamından,kendini değerli hissedebileceğin  küçük anlar yarat!

:)Kendinizle temas kurun ne hissediğinizi ne düşündüğünüzü bilin!

:)Beklentiler üzer öyleyse beklentilerinizi gözden geçirin ve azaltın!

:)Yaşamı  birşeye sahip olmak için değil,yaşamda var olmak için yaşamak sizi mutlu eder,sadece olmak istediğiniz kişi olun!

:)Sevilmek için değil sevmenin verdiği mutluluğu yaşayın ve hissedin!!


sevgiler...


18 Kasım 2015 Çarşamba

KIŞ DETOKSUNA İHTİYACIM VAR SİZİN?





Sıcacık kışa, sıcacık bir ruhla girelim ne dersiniz,hem fizik ve ruhen hazırmısın acaba?
Ben çok değilim de,kışlıklarımı bile yeni, hali yoluna koydum…
Beslenme alışkanlığım gidip geliyor…
Yazın rehaveti üstünde mi ?benimki üstünde mi ne demek, tepiniyo valla!
Enerjim azaldı!
Motivasyon düştü!
Yavaş ve sakin her şeyi yoluna koyucaz..

Burada detoks tariflerinden paylaşacağım çünkü teferruat gerektiriyo araştırıyorum…
Tek tip sağlıklı yiyecek ve içecekten oluşuyor beslenme olarak ama…
Detoks arınmadır kısacası ruh ve beden olarak öncelikle ben çevre olarak olumsuz ve negatif insanlardan uzak durarak başladım detoksumaJ ayrıca hoşlanmadığın insanlarla sürekli aynı ortamda bulunmana gerek yok, buda seni yorar J

CİLDİNE  İYİ BAK sana iyi gelen bir nemlendirici kullanmanda fayda var..

SAÇLARINA İYİ BAK kışa girmeden bir bakım yaptır ..

SPOR VEYA BİR EGZERSİZ evde bile yapabilirsin unutma (haftada 1 kez yüzmeye kararlıyım)

MASAJ VE BANYO banyonuza bitkisel bir yağ alın işe yarıyo,ben suan Hindistan cevizi yağı kullanıyorum gerçekten etkili, hem kan dolaşımı nemlendirici etkisi yapıyo ılık su + masaj en güzel yorgunluk atıcı (masaj yapan biri varsa yaşadınhadi iyisin)

DÜZENLİ UYKU (faydalarını anlatmama gerek bile yok)

STRESTEN UZAK DUR! 

 dene :)


17 Kasım 2015 Salı

HERKES ÖZLER ÇOCUKLUĞUNU




bazen düşünürüm nası büyüdük ne zaman,hatırlarımki ilkokulda ablamı kıskandım okula başladım ben çok küçüktüm diğerlerinden,anaokuluna diye  giderken 1. sınıfa başladım,tenefüslerde okulun kıyıdaki parka koşardım..ayrıca iki alt sokakta bulunan babama,dükkanı vardı yanında ki dükkanda ayakkabıcı hasan amca vardı,tekdiş senmi geldin derdi(süt dişim yeni düşmüştü)
  Bir koşu sarılırdım babama öğretmenim almaya gelirdi dükkana :)ya ben hep ilgi manyağıymışım meğer,
cocukluk işte ne anılar var neler...

büyüdük heranlamda annemi babamı daha iyi anlıyorum...endişelerini yaşamı kendimi daha iyi anlıyorum..Anlamlaştırıyorum hayatımı..
hayat kısır bir döngü derler...ne güzel ederler...
büyüdük işte ama zaman zaman özlerim cocukluğumu...


14 Kasım 2015 Cumartesi

90 YAŞİNDAKİ BİR KADINDAN ÖĞÜTLER...




 

-         Hayat adil değil ama yinede güzel

-         Hayat okadar kısa ki birinden nefret ederek vakit harcama

-         Kimse ama kimse kendini çok ciddiye almamalı

-         Kredi kartlarını her ay düzenli öde

-         Her tartışmada haklı olmak zorunda değilsin kabul et,gitsin!!

-         Birisinin omzunda ağlamak yalnız ağlamaktan daha iyidir..

-         İlk maaşından itibaren para biriktirmeye başla !

-         Konu çikolata olunca direnmek gereksizdir..

-         Geçmişinle barış ki geleceğini zehir etmesin..

-         Çocuklarının seni ağlarken görmesinde sorun yok

-         Hayatını başkasının hayatı ile kıyaslama hangi  koşullardan geçtiğini bilemesin..

-         Eğer bir ilişkinin bilinmemesini istiyorsan o ilişkide bulunma!

-         Mutlu bir çocukluk yaşamak için hiçbir zaman geç değil,yaşa kimsede karışamaz !

-         Hayatta neye tutku ile duyuyorsan,onun peşinden gitmelisin bu yolda ‘hayır’ı cevap olarak kabul etmemelisin..

-         Güzel mumları yak,çarşafını ser,çeyizindeki yemek takımlarını kullan özel güne gerek yok bugün gayet özel..

-         Çok kötü bir olayın içine düşmüşken şunu düşün ‘’bu olayın 5 yıl sonra  önemi olacak mı’’

-         Başkalarının senin hakkında ne  düşündüklerinden sanane!!

-         Ne demişler zaman her şeyin ilacı zaman ver!

-         Durum ne kadar iyi yada kötü olursa olsun değişecek..

-         Hasta olduğunda işin sana bakmayacak ailene değer ver bağlarını koparma!!

-         Her zaman bil ki seni öldürmeyen şey güçlendirir!

-         Mucizelere inan!

-         Hayatı çok fazla sorgulama gerekeni yap.

-         En iyi şeyler henüz gerçekleşmeyendir,umudunu kaybetme..

-         Ne yapacağını bilmediğin anda derin nefes al..

Güzel bir pakette ve kurdeleyle bağlı değil ama

      ....HAYAT YİNEDE BİR HEDİYE...



13 Kasım 2015 Cuma

ARA ARA SAÇ MODELİ ARA !

 Bazı sabahlar kafayı yiyecek modda oluyorum niye saçım yüzünden:)kıvırcıkla dalgalı saç kıvamında bişe, yahu ya tam kıvırcık olsaydın yada tam dalgalı bana göre bir şampuan yok varsa önerisi olan yazsın...

saç modeli konusu hep araştırıp kendimde uygulayamadığım bir mevzu olarak hayatımda zaman zaman bazı modeller oluyo yaptığım şuan sadece dalgası bozuksa topla dalgası iyiyse bırak gitsin saçımın bile ruh hali var aman Allahım :)

ben yinede birkaç fikir paylaşmak istiyorum (burda dursun)


























12 Kasım 2015 Perşembe

YATAK BAŞINDAN SIKILDIM DİYENLER

 maalesef biz dekorasyonda doymuyoruz, hanımlar ben de çok sıkıldım :) yatak başı deyip geçmeyin değişik  dekor uygulaması yapıp, sizde dekorasyonda fark yaratabilirsiniz tarzınız neyse neyi yansıtsın istiyorsanız..
nelerden  ne yapılabilir diyorsanız  bence,

-eski ahşap kapı ile
-dokulu bir duvarkağıdı ile
-manzara resimleri
-paneller
-boyama ile süsleme
-ayna ve asılabilir aksesuarlar
-dokuma halı kilim 
    
          tamamen hayal gücü ve el beceresiyle mükemmel bir dekor yapabilirsiniz pıncerest ten aldığım birkaç değişik size ilham olsun diyelim






















SAMİMİYETSİZLERİN KEŞKE NESLİ TÜKENSE DE KURTULSAK!


Samimiyeti severim çok konuştuklarında bile gerçekten ölemi demeden inandığım dürüst insanlara bayılırım örneğin. 
 Günlerce temasım olmasa da orada biryerlerde duran insanları çok severim. 'minik' bir sebeple gönül koymayan HAS dostlukları severim gözlerdeki o samimi duyguları hissederim ben,kalp sıcaklığı başka dostum verirsen alırım ben..

Her zaman karşına çıkmaz bu insanlar bu yüzden bulduğuma kıymet vermeye de çalışırım kimi zaman da yanılırım...
(yanıldım yazıyorum)
  
güvenimi sarsan insanla mümkünatı yok aynı samimiyette olmam olamam..

 ''durup dururken tavır alandan,sadece çıkarı için arayıp sorandan,yalandan yüzüme at gibi kişneyenden,yaşı benden büyük, beyni kıt ego dolu olandan,her defasında sorun var hava soğuk ama sorun yok gibi devam edenden(yüzleşmeye bile yüreği yok),kafasında senaryolar yazıp insan günahına girenden,sallama çay samimiyetinden  nefret ederim...
  
güvenimi sarsan insanla mümkünatı yok aynı samimiyette olmam olamam.


         Hayatım boyunca arkadaşlıklarımda tek şeye baktım samimiyet ,o yoksa olmuyo bende, kazık yemişsem ister canımın canı olsa farketmez aramam sormam affetmem...(böyleyim)

       tabiki bir kırıcı olay yaşadım...ama kendimi kırdırmaya çok meraklı olduğumuda anladım bu sayede, her samimiyeti dostlukla ilişkilendirmek en büyük hata,böyle insanlar yüzünden kimseye güvenemiyosun olay özü bu..

aldığım ders:Klasik ''kimseye iyilik yapma,üstüne düşme,samimiyetine önce inan inanmadığın insanla sohbet bile etme''





11 Kasım 2015 Çarşamba

englısh home ile evime küçük dokunuşlar

biraz  İngiliz tarzının da  birazda country detaylarla 
desteklenen ürünleriyle huzuru, rahatlığı ve romantizmi getiren englısh home benim evede girdi tabisi eksik kalmayayım, ilk evlendiğim sene perdelerimi burdan aldım diktirdim, hala kullanmaktayım.

oturma odamdaki desen detaylı olsun amaçlı englısh home sayfasından aldım
oda krem ve turkuaz yeşil tonda 
tül ve fon şeklinde bu şekilde şimdilik:)








yatak odamda ise daha pembe ve mor ağirlığında olduğu için seçimlerim bu renkler yönünde oldu  pastel ama biraz daha pembemsi duruyo



















sade tarz da ama romantik olacak olmaz yoksa :)




küçük ayrıntılar 











şu an elimde olanlar çoğunu bulamadım sayfasında evim için bir çekim hazırlamayı düşünüyorum şimdilik kısa özet olsun 


            sevgiler..

Volkan Konak - Aleni Aleni





Anlıma yazdı kader, silemedum
Ağladum ağladım hiç gülemedum
Kimseye söylemedim, diyemedum
Aşk diye çektuğumi
Ah felek inadun hep banamidur
Herkese akta bize karamidur
Aşk acıdan, sızıdan yanamidur
Anla ne ettuğuni 




(karadenizli olmak böyle şarkılarda mutlu olmaktır:)

10 Kasım 2015 Salı

KAHVE SOHBETİ



'KALP RUHUN AYNASI,KALBİN PENCERESİ BİR CİFT GÖZ, GÜZEL BAK,TEMİZ YAŞA'

Her anında gülen gözlerle hayata bakmak nekadar güzel olurdu evet ama bazen olamıyor,bunalıyoruz üzülüyoruz önemli olan verdiğimiz tepkiler ne kadar dirayetli olduğumuz,düşünün başınıza kötü bir olay gelmiş, sen oturup bir kahve yaptın ama bol köpüklü sonra bir sigara yaktın, balkonun veya evinin en sevdiğin yerine geçtin,olay orda duruyo dursun...
  sonra mantıklı cevaplar ara,sorununu çözmek için destek ara ne bileyim plan yap gerekirse ama önce kendini yavaşlat,dinle bunu yap 
     Eski zamanlarım heyecanlı,olaylara çabuk etki tepki yapan biriydim ama bu konuda geliştirdim kendimi,önce durup düşünüyorum... bir kahve içiyorum(anlattığım şekilde)güzel bakmaya çalışıyorum kendime özeleştiri yapıyorum ve cevap arıyorum...
      Evet değişiyoruz,zamanla olgunlaşıp tecrübe ediniyoruz yaşım 25 oldu ve zamanla tecrübelerim katlanarak nerde nasıl davranıcağımı öğretiyo bana veya hangi olayda ne yapıcağımı,

en güzel yaptığım işler;çiçek yetiştirmek,görsel olarak baktığım herşeyi anlamlaştırmak,derin yaşamak bazen derin nefes almak ve o anı içimde mutluluğa dönüştürmek...(en iyi yaptığım iş :)
    
           dedim ya derin yaşıyorum,üzüntümüde stresimi de ama en azından şimdilik eğer olumsuz bir olayla karşılaştıysam kendimi durdurup kontrol sağlıyorum evet artık bunu yapıyorum...

                             sevgiler....




9 Kasım 2015 Pazartesi

BAŞARI HİKAYELERİNİN ATASI


Hayatı “çaresizliklerle” dolu bir adamın öyküsüdür!

7 Yaşındayken babasını kaybetti ve yetim kaldı.

8 Yaşında okuldan alındı ve köyde yaşadı.

10 Yaşında yüzü kanlar içinde kalacak şekilde, yeni okulundaki hocasından dayak yedi.

17 Yaşında hayalindeki okulun istediği bölümü için gerekli not ortalamasını tutturamadı.

24 Yaşında tutuklandı, günlerce sorguya çekildi ve 2 ay tek başına bir hücrede hapis yattı.

25 Yaşında sürgüne gönderildi.

27 Yaşında kendisinden bir yaş büyük meslektaşı kendisinin de üyesi bulduğu derneğin çalışmaları ile kahraman ilan edilirken, kendisi hiç önemsenmiyordu. Doğduğu şehrin merkezinde rakibi törenlerle karşılanırken, o kalabalık arasında yalnız başına olanları izliyordu.

30 Yaşında kendisi başka şehirleri düşman elinden kurtarmaya çalışırken, doğduğu şehir düşmanların eline geçti.

30 Yaşında amiri, onu kendisinden uzaklaştırmak için başka göreve atanmasını sağladı. Yeni görevinde fiilen işsiz bırakıldı. Aylarca boş kaldı.

37 Yaşında böbrek hastalığından Viyana’da 2 ay hasta ve yalnız halde yattı.

37 Yaşında komutan olarak yeni atandığı ordu dağıtıldı.

38 Yaşında Savunma Bakanı tarafından görevinden atıldı.

38 Yaşında bir toplantıda giyebileceği bir tek sivil elbisesi bile yoktu ve başkasından bir redingot ödünç aldı. Ayrıca cebinde sadece 80 lirası vardı.

38 Yaşında kendisi için tutuklama kararı çıkarıldı.

38 Yaşında en yakın beş arkadaşından üçü, onun Kongre temsil heyetine üye olmaması için oy kullandı.

39 Yaşında idam cezasına çarptırıldı.

Sonra ne mi oldu?

42 Yaşında Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı oldu.

Okuduğunuz öykü efsanevi lider Mustafa Kemal Atatürk’e aittir.

Kişisel sorunlar büyük başarıların önünde engel değildir.

Mustafa Kemal kişisel kurtuluş savaşı ile ülkeyi kurtarma savaşını birlikte götürebilmişti.

Atatürk başlangıçta tek kişiydi. Her şey bir insanla başladı. Her şey bir insanın beyninde başladı.
 Sonra diğer insanların katılımı ile büyüdü. Amaçlanan sonucun elde edilmesiyle de başarıya ulaşıldı.

Başlangıçta büyük hayalleri ama küçük hayatları vardı.

Kabuklarını kırıp kişisel sınırlarını yiyerek ilerlediler.

Kendilerine güvenlerinden başka başlangıç sermayeleri yoktu.



ADAÇAYI MUCİZESİ


(Ben artık günde 1 bardak içerim diye düşünüyorum )

Diyetisyen Şebnem Kandıralı, adaçayını değerlendirdi ve bakın sonuçları neler oldu ,şifa kaynağı olduğunu söyleyebilirim öncelikle
  
ADAÇAYININ YAPILIŞI;
Adaçayını hazırlamanın basittir. 1 bardak kaynayan suya 1 çay kaşığı adaçayı ekleyin. Kapalı bir kapta 15-30 dk demleyin. Çayı kompres olarak kullanmayıp içecekseniz tadını arttırmak için biraz bal ekleyebilirsiniz.

FAYDALARI (ki saymakla bitmiyo)

Migren baş ağrıları için, Sıcak adaçayı içine bir bez batırın. Bunu alnınızın üzerine koyarak kompres yapın.
Mide krampları ve sindirim sorununz varsa;Sıcak adaçayı ile hazırlanmış kompresi karın bölgenize koyarak sindirim sorunlarından özellikle gaz oluşumundan kurtulabilirmişiz 
Soğuk algınlığı, grip, bronşit iseniz ; Sıcak adaçayı tüketimi bronşit, soğuk algınlığı ve grip belirtilerini hafifletmeye yardımcı, Sadece balgam söktürücü olarak değil vücudu terlettiği için toksin atıcı faaliyet de gösteriyo ve  İstenirse bal ilavesi yapılabilir.
Sinüsleri ve akciğerleri temizler; Adaçayının buharının solunması gerekiyo bu işlem için, Başınızla kase arasına havlu koyarak çıkan buharlardan maksimum düzeyde fayda sağlayabilirsiniz. Bir buharlaştırıcı içine filtre halinde adaçayı da konabilir veya sıcak bir banyo içine adaçayı serpiştirilebilir.
İshal tedavisi için ; İshal tedavisinde soğuk adaçayı günde 2-4 bardak arasında öneriliyo ve Kesikler ve yaralar için Soğuk adaçayı ile kesik ve yaralar üzerine kompres yapılarak rahatlama ve daha hızlı iyileşme sağlayabiliyormuş,
Ağız sağlığı için: Günde 3 kez soğuk adaçayı ile gargara yapıldığında diş eti iltihapları ve ağız yaraları için tedavi sağlar. 2.5 g kuru adaçayı 100 ml suda kullanılabilir.
Sıcak basmalarına karşı: 1 bardak sıcak suya 4 yemek kaşığı adaçayı ekleyip en az 4 saat demlemeye bırakıp,Bir elekten geçirdikten sonra içine bal ve limon katılabilir ve soğuk olarak bir sıcak basma anının başlangıcında tüketmek gerekiyor,1 bardak adaçayı sıcak basmalarını 2 güne kadar önleyebilmekte ayrıca,

Beyin fonksiyonlarının geliştirilmesi: Daha iyi bir beyin fonksiyonu ve mükemmel bir hafıza arttırıcı olması harika bişey bence, Çalışırken adaçayı yudumlamak sadece sizi sağlıklı tutmakla kalmayıp öğrendiklerinizi de korumaya yardımcı oluyor,Asetilkolin Alzheimer hastalığını önlemede ve tedavide gerekli bir bileşiktir. Beyindeki kimyasal bir haberciymiş,Alzheimer hastalığı olanlarda asetilkolin seviyeleri düşüktür. Adaçayı asetilkolini parçalayan enzimi yok ediyo
Taze adaçayı kağıt havlu içine sarılıp, plastik torba içine yerleştirildikten sonra buzdolabında birkaç gün boyunca saklanabilir. Kuru adaçayı da rutubetten uzak, serin ve karanlık bir yerde hava geçirmez bir şişede muhafaza edilmelidir. Doğru saklandığında kuru hali yaklaşık 6 ay durur.
NOT;
Adaçayı kasılmalara neden olduğu için hamilelik sırasında tüketilmemelidir. Emziren kadınlarda sütün azalmasına neden olduğundan tercih etmemelidir. Çocuklar içinde tüketimi uygun değildir. Yüksek tansiyonu olanlarda kan basıncını arttırabilir. Diyabeti olan hastalarda kan şeker düşüklüklerine neden olabilir. Adaçayı uyku ve uyuşukluğa sebep olur. Sakinleştirici ilaç kullananlar beraberinde adaçayı da tüketirlerse çok fazla uyku hali oluşabilir.''

7 Kasım 2015 Cumartesi

BAŞARILI VEYA BAŞARISIZ OLMAK İŞTE ASIL MESELE BU!


        Kendimizi değerlendirirsek, ne kadar neyiz acaba bende hiç bilemedim sizde sorun kendinize,eğer tembel insanlarda ki özellikler varsa o huyu terkedin yoksa başarılı biri olmaya hayaliniz suya düşer!


BAŞARILI İNSANLAR

Minnet duyguları gelişmiştir                               
Başarılı olanlara övgüde bulunurlar
Affedicidirler
İltifat ederler
Her gün okurlar
Fikirler hakkında konuşurlar
Bilgi paylaşırlar
Eğlencelidirler
Değişime ayak uydururlar
Günlük yapılacak listesi oluşturular
Başarısızları için sorumluluk alırlar
Günlük tutarlar
Başkalarınında başarılı olmasını isterler
Olmak istediklerinin listesini tutarlar
Amaçları ve bir hayat gayeleri vardır
Değişim odaklı bir bakı


BAŞARISIZ İNSANLAR


Kusur arar
Her şeyi görev olarak görürler
Hergün tv izlerler
Değişime karşı dirençlidir
Tecrübeleriyle değil iç güdüleriyle hareket ederler
Dedikodu yaparlar
Bilgi veri depolarlar
Öfkelelerini dışa vururlar
Kin tutarlar
Başarısızlıkları için başkalarını suçlarlar
Her şeyi bildiklerini düşünürler
İş odaklı çalışırlar
İçten içe başkasının başarızıslığını isterler
Ne olmak istediklerini bilmezler
Amaçsız yaşarlarş açıları vardır.




4 Kasım 2015 Çarşamba

PARA BİRİKTİRMENİN PRATİK YOLLARI


















Siz de günümüz koşullarında neredeyse kazandığınızdan çok para harcıyorsunuzdur. Bu yüzden ev harcamalarınızda olsun, ulaşımda ve tüketimde olsun,  tasarruf etmeye başlamak en mantıklı yol ,Çok zor değil, hayatınızda yapacağınız ufak değişikliklerle para biriktirmeniz mümkün. İşte hayatınızın her alanında yapabileceğiniz küçük değişiklikler ve para biriktirme ipuçları:
 
Evde yemek yapmak birinci kural!
Alışverişe çıkmadan önce ihtiyacınıza göre bir liste hazırlayın
 Ne zaman uçak bileti almanız gerektiğini iyi bilin. Bazı günler diğer günlere oranla daha ucuzdur.
Her gün geçtiğiniz yol üzerindeki en ucuz benzin istasyonunu bulun ve oradan benzin alın. Birkaç kuruş için değmez demeyin, toplamda kârınız büyük olacak.
Arabanızı temizleyin ve içinde fazla ağır eşyalar bırakmayın. Ekstra ağırlık daha fazla benzin yakımı demektir.
Toplu taşıma araçlarını kullanın.
 İndirim zamanlarında alışveriş yapın!
Kıyafetlerinize iyi bakın. Kıyafetlerinizi yanlış yıkamanız ya da özensiz kullanmanız onların ömrünü kısaltır. Yeni kıyafetler almak zorunda kalmayın.
Evinizde ısı yalıtımlı pencere kullanın. Isı yalıtımlı pencereler ısı kaybını %50’ye yakın azaltır. Eğer eski tip pencerelerden kullanıyorsanız ısınmak için kullandığınız parayı sokağa atıyorsunuz demektir.
Neye ne kadar harcadığınızı not edin. Harcadıklarınız kazandığınız parayı geçiyorsa tasarruf yapmaya başlamanın vakti gelmiş demektir!
Para biriktirin. Yüksek rakamlara gerek yok, düşük hedefler belirleyin. Başlangıç olarak ayda 50 TL bile biriktirseniz sizin için kârdır.
Bir şey satın alırken, o parayı kazanmak için kaç saat çalıştığınızı düşünün. Eğer değiyorsa satın alın.
İyi bir kredi kartı kullanıcısı değilseniz, alışverişe çıkarken kartınızı evde bırakın ve nakit harcayın.
Dışarıda yemek yerine bir arkadaşınıza yemeğe gidin, ya da arkadaşınızı kendi evinize çağırın.