26 Kasım 2015 Perşembe

ordu yöresi usullu pırasa kayganası

 

  



 

MALZEMELER


  • 1 kg pırasa (ince ve taze)
  • 3 yumurta
  • 1/2 çay bardağı mısır unu
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Dilediğiniz baharat (yakışan)



HAZIRLANIŞI


Pırasaları ayıklayıp, yıkıyoruz ve bir santim kalınlıkta doğruyoruz.
Pırasalarımızı haşlayıp suyunu süzüyoruz. Elimizle fazla suyunu sıkarak bir kaba alıyoruz.
Pırasalarımıza yumurtayı, mısır ununu, küçük küçük koparılmış bayat ekmek içini ve tuzu ilave ederek karıştırıyoruz.
Tereyağını tavada erittikten sonra harcımızı tavaya incecik yayıyoruz. Kısık ateşte kızartıyoruz. Tava kapağı yardımıyla alt üst ediyoruz ve diğer yönünü de kızartıyoruz. Sıcak servis yapıyoruz. (Yanına güzel bir çay iyi gider) Yöresel, pratik, sağlıklı ve çok güzel bir lezzet. Pırasayı sevenlerin denemesini tavsiye ederim.(ben akşam yemeği olarak yaptım )
afiyet olsun..

4 yorum:

  1. Ben pırasa yemeğini hiç sevmem bu yüzden de pırasa yemiyorum. Bu değişik bir tarifmiş deneyeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim takipdeyim bende sizi bekliyorum,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim tabiki:) dreamella dene bencede )

    YanıtlaSil
  4. Ben un karışan her şeyi seviorum sanırım çok çekti bu görüntü beni!!! Acı turşu hariç tabi :)
    Ben fasulyeli biliyordum aynı tarif mi o da?

    YanıtlaSil