28 Mart 2015 Cumartesi

BEYİN VE ZİHİN YORGUNLUĞU İÇİN...





Beyin yorgunluğu zihin tembelliği özellikle kendiminde cok muzdarip olduğu bir konu, şöyle söyleyeyim herşeyi unutabiliyorum dikkatim çok dağınık olabiliyor,algılama sorunu konsantre olamama vs bu konuda sürekli araştırıp yenmeye çalışıyorum ihtiyaç duyan varsa benim gibi deneyin derim...

peki beyin  ve zihin yorgunluğu neden olur: Gün içerisinde birçok işle meşgul olup,yaşamın stresi , para kaygısı ve yaşam kalitesini arttırmak için yoğun çalışmak,  gün içerisinde beynimizi sürekli meşgul etmekte olup bizi yorgunluğa iter .Zihnimizi ve beynimizi dinlendirmek, neredeyse imkansızlaşıyor. İnsanlar sürekli bir kaygı da  ve düşünce içerisinde günümüzde



  Beyin ve zihin yorgunluğunu nası yeneriz; öncelikle, stresten uzak durup   beyni dinlendirmeye almalıyız. Açık havada spor yapmak,hem zihni hemde fiziki açıdan güçlenmemizi sağlar. Meditasyon ve yoga da beyni dinlendiriyor bazı yaşam koçları öneriyor,kendi önerim nacizane  ben dua etmek  beyin ve zihnin yorgunluğuna çok iyi geldiğini düşünüyorum huzur veriyor, beyin halsizliğini ortadan kaldırıyor. Yoğun çalışıyorsak, ara vermeye gayret gösterin. Düzenli ve sağlıklı besinler tüketin. Günde bir bardak kahve veya çay molası verip, bu süreçte sorunlar yerine mutlu olacağınız şeyler düşünmek sizi oldukça rahatlatır .
Uzun saatlerde  çalışmak bizi hem fiziksel olarakta beyin olarakta  yorgunluğa yol açacaktır. İzin günlerimizi güzel değerlendirmeyiz, kısa süreli tatil, Piknik yapmak, havuza gitmek, yürüyüş yapmak veya bir kır gezisine çıkmak, sizi düşüncelerden arındıracak ve beyninizin bir süre dinlenmesine yardım edecektir.

Boş zamanlarınızda çiçeklerle ilgilenmek ,hobilerinizle vakit geçirmek rahatlatır. Ayağınızı toprakla temas ettirmeniz, vücudunuzdaki elektriğin atılmasına yardımcı olmakta.Kendinize vakit ayırmanız, beyin yorgunluğunu hafifletecektir. Düzenli uykumak,yaşama düzene sokmak hergün aynı işleri tekrardan kaçınmak,eğleneceğimiz aktivitelerde bulunmak bizi rahatlatır. 
          Elime kahvemi aldım haydi dinlenmeye..











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder