18 Mart 2015 Çarşamba

MANDALA NEDİR ?


Mandala denilince akla gelen ;kare üçgen,daire gibi içleri boş olarak çizilmiş geometrik şekiller geliyor,mandala daire ve merkez anlamına da gelir,kökeni Hindistandır.



                                                                 
mandala ruhsal olarak,insanı rahatlatan bir uğraştır ayrıca daire ve kareyi mistik bir merkez haline getirerek mandalalar ile meditasyon tekniği olarak da kullanılıyor.


                                                                                         
 mandalaya dinsel olarak yaklaşımlar da var budizm vb.. bu konulara cok hakim olmadığımdan, ayrıntılı yazamıyorum cocuklar için daha fazla kullanılsada ben büyüklere (bizlere) de fayda sağlayacağını düşünüyorum, mandala boyamak cok rahatlatıcı ayrıca:)  ziyadesiyle ilgilendiğim tarafı ise,,

*insan ruhuna ve zihne ilaç gibi gelmesi
*stresi azaltması
*dikkati toplama süresini artırması
*sakin ve serinkanlı olmayı öğretmesi
*ayrıca yaratıcılığınızıda keşfedebilirsiniz(cocuklar içinde geçerli)
sevgiler...

2 yorum:

  1. Yazının konusunu görünce şaşırıp kaldım çünkü bir haftadır her yerde mandala görüyorum ve sizin paylaşımlarınız gerçekten muhteşem desenler.
    Ben de yapacağım yakında.
    Mistik bir öğe mandala, meditasyonlarda kullanılıyor ayrıca.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim ;) çok yeniyim her yorum heyecanlandırıyor beni beğenmenize de ayrıca sevindim sevindim

    YanıtlaSil